پنجشنبه ۲۹ شهریور ۰۳

تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره

۵ بازديد

​تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره

به نقل کارشناسان مجموعه پنجره آسمان در حوزه پنجره دوجداره، امروزه تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره یکی از مهمترین کارها در بازسازی ساختمان محسوب می‌شود، این عمل با پروفیل مخصوص بازسازی (بال پروازی) پنجره‌های قدیمی، بدون تخریب دیوار امکان پذیر می باشد و این کار مزایای فراوانی را دارا می باشد.​​​​​​​برای تعویض پنجره های قدیمی نیازی به کندن یا تخریب فریم اصلی پنجره نیست، فقط کافیست قوطی آهنی، و تسمه های بیرونی و داخلی که جوش داده شده و یا با پیچ بسته شده را با سنگ فرز برش داده و از جا در آورده شود و پنجره دوجداره UPVC یا پنجره دوجداره آلومینیومی یا پنجره دوجداره چوبی و یا پنجره سنتی با پروفیل مخصوص L شکل نصب شود. با نصب پنجره دوجداره  انواع توری های پنجره به راحتی بر روی آنها قابل نصب می باشد.e8881_0011.jpg

تعویض پنجره دوجداره بدون تخریب

تجهیزات و بخش های مختلف هر ساختمان و خانه ای به مرور زمان قدیمی و کهنه می شوند و به بازسازی، تعمیر و یا حتی تعویض احتیاج دارند. در و پنجره های خانه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با گذشت زمان و در اثر مجاورت در و پنجره ها با رطوبت، باد و باران، انواع آلودگی ها و ... این بخش دچار خرابی می شود و باید برای جلوگیری از ایجاد آزار و اذیت و همچنین خرابی ظاهر محیط به فکر تعویض پنجره قدیمی باشید.تعویض در و پنجره همواره در ذهن ما با تخریب و بنایی همراه است و همین می تواند باعث شود تا به تعویض در و پنجره به صورت جدی فکر نکرده و به دلیل نگرانی بابت زمانبر، هزینه بر بودن یا مشکلات متعدد تخریب از خیر تعویض پنجره قدیمی بگذرید. اما در این میان راه حل های مناسبی نیز وجود دارند و به کمک این راهکارها و روش ها میتوان هم در و پنجره های قدیمی را تعویض کرد و هم نگرانی چندانی بابت مشکلات احتمالی ناشی از این تعویض نداشت.

نحوه تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره بدون تخریب

در غالب موارد نیاز به تخریب ، آهنکشی و آهنگری وجود ندارد . در مواردی که سطح مقطع پروفیل های پنجره قدیمی 6 سانتیمتر یا بیشتر باشد از پروفیل های معمولی نوساز و در مواردی که سطح مقطع پروفیل پنجره قدیمی کمتر از 6 سانتیمتر باشند از پروفیل بازسازی و یا لبه دار (سش) برای فرم پنجره های جدید استفاده میشود. دکترها مثالی دارند که جراحی را بدون درد و خونریزی انجام می‌دهند؛ دقیقاً نحوه تعویض پنجره قدیمی بدون تخریب است؛ کافی است شما اقدام کنید. مراحل این تعویض از قرار به‌صورت زیر انجام می‌شود. نصاب وارد می‌شود: نصاب ابتدا پنجره قدیمی را از محل لولای قاب بیرون آورده و لولا را با سنگ فرز برش می‌دهد.اگر پنجره قدیمی در وسط ستون دارد، ستون هم برش داده می‌شود. سطح قاب قدیمی باید صاف بوده و هیچ برآمدگی روی آن حس نشود. برای همین کار باید توسط نصاب متخصص انجام شود. پنجره دوجداره جدید وارد می‌شود: حال زمان نصب پنجره دوجداره جدید با گالوانیزه استاندارد است. نصاب که از قبل اندازه و مشخصات پنجره جدید را به شرکت داده است، پنجره جدید را روی قاب قدیمی نصب می‌کند. برای این کار نصاب پنجره جدید را با پیچ مخصوص روی قاب قدیمی ثابت می‌کند. برای عایق‌بندی بهتر دورتادور پنجره با چسب و فوم مخصوص عایق‌بندی می‌شود تا اتلاف حرارتی در خانه حس نشود.

پنج دلیل تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره

همونطور که در بالا به این موضوع اشاره شد، علاوه‌بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، دلایل دیگه‌ای هم برای تعویض پنجره دوجداره و جایگزین کردن اون‌ها با پنجره‌های قدیمی وجود داره که در ادامه به اون‌ها اشاره خواهیم کرد:
  • کاهش هزینه‌ها
در گذشته هزینه مصرف انرژی (برق و گاز) نسبت به امروز بسیار ارزان‌تر بود. بنابراین وقتی قیمت انرژی افزایش پیدا کرد، مردم علاوه‌ بر رعایت جنبه اخلاقی صرفه‌جویی در انرژی، به فکر کاهش هزینه‌های سوخت هم افتادند. به همین دلیل، هم اولین و مهم‌ترین قدم در راستای صرفه‌جویی در مصرف انرژی رو برداشتن که اون چیزی نیست جز تعویض پنجره‌ دوجداره و جایگزین کردن این نوع پنجره با پنجره‌های قدیمی آهنی. زیرا پنجره‌های آهنی رسانای خوبی برای انتقال انرژی هستند. درواقع پنجره‌ها به عنوان عامل مهمی در اتلاف و یا صرفه‌جویی در انرژی شناخته می‌شوند. پنجره‌های دوجداره با خاصیت عایق بندی که دارند، در فصل‌های سرد سال باعث حفظ گرمای داخلی ساختمان می‌شوند و در فصل‌های گرم سال هم، خنکی ساختمان رو حفظ می‌کنند.
  • جلوگیری از نفوذ آلودگی به داخل ساختمان
کاربرد‌های پنجره دوجداره فقط به صرفه‌جویی در انرژی محدود نمی‌شوند. بلکه این پنجره‎ها از نفوذ هرگونه گرد و خاک و آلودگی هوا به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند.
  • ایجاد عایق صوتی
با شنیدن اسم خانه، اولین چیزی که به ذهنمان میرسد آرامشی است که در اون حاکم می‌باشد. همه افراد از شلوغی و همهمه محیط بیرون به محیط پر از آرامش خونه پناه می‌برند تا بعد از پشت سر گذاشتن یه روز پر مشغله، تجدید قوای بدنی کنند. بنابراین خیلی اهمیت دارد که سکوت و آرامش در منزل شخصی هر فرد حاکم باشد اما پنجره‌های آهنی قدیمی در برابر صدا عایق نیستند. به همین دلیل، هم افراد با تعویض پنجره دوجداره با پنجره آهنی قدیمی، هدیه ارزشمندی به اسم آرامش و سکوت رو به منازل خود هدیه می‌دهند و سلامت روح و آرامش خودشون رو تضمین می‌کنند.
  • افزایش ارزش اقتصادی ملک
هر چه یک ملک دارای امکانات بیشتری باشد، به همان اندازه هم ارزش اقتصادی آن افزایش پیدا می‌کند. بنابراین به تعویض پنجره دوجداره با پنجره آهنی ، می‌توان به چشم یک سرمایه گذاری اقتصادی نگاه کرد. در واقع با صرف این هزینه، نمای ساختمان شما زیباتر و مدرن‌تر به نظر می‌رسد و مسلما ارزش بالاتری خواهد داشت.
  • زیباسازی نمای ساختمان
امروزه برای بهتر دیده شدن نمای بیرونی و داخلی آپارتمان ها و خانه ها، استفاده از پنجره های بروز و دوجداره ی زیبا بسیار رواج یافته و طرفدار پیدا کرده است. یکی از دلایلی که در اولویت قرار دارد، زیباتر دیده شدن محیط می باشد که با طراحی پنجره‌های دوجداره امروزی میسر می شود. افراد در بازسازی خانه خود یا ساخت خانه جدید از پنجره های جدید و دوجداره یو پی وی سی، که دارای طراحی زیبا و شیک هستند برای خانه خود استفاده می کنند؛ زیرا این پنجره ها سبب مدرن دیده شدن محیط کار، منزل و ادارات و غیره می‌شود.6-یکی دیگر از موارد استفاده از پنجره دوجداره در گلخانه میباشد، یکی از شرکت های سازنده این محصولات را در لینک زیر معرفی میکنیم تا جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر از آن بهره مند شوید.https://asemanwindow.com/پنجره-برای-گلخانه/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.